Europatur – del 2 – Europamester i Fetch it debutant (distanse)

EM er over -og du verden for en opplevelse det var. Det å se igjen folk jeg ikke har sett på 1 og 2 år – samt en haug med nye bekjentskaper og FANTASTISK frisbee spill hele helgen. Jeg har kost meg fra jeg kom og til jeg dro.

Vi dro tidlig på fredag for å få en god plass med strøm – noe vi fikk. I skyggen under et tre. Helt perfekt ettersom det var for varmt i teltet ved banen så vi brukte bil og stor silvershade som base isteden.
Jeg var påmeldt i debutant klassen på samtlige grener, men ble bumpet opp sammen med ekspertene i «fetch it furry fast» – distansespill.  Vi kom faktisk på 4 plass så det er vi kjempefornøyde med.

Ellers så var freestylerutinen vår helt grei, men jeg ser at jeg kan gjøre det enda mer avansert. Jeg vet Kanutten kan, men jeg tør ikke slippe meg helt løs. Vi skal nok få en ordnings på det til neste år 😀
Fetch it – 3 runder her som i freestyle. Vi ble bedre for hver runde – Kanutten var happy i det øyeblikket hun skjønte vi skulle ut på banen. Hun var rett å slett helt RÅ hele helgen – til tross for ekstremvarmen. Heldigvis drakk hun godt og jeg fikk badet magen hennes i de småbassengene så det gikk fint.
Vi drar faktisk hjem med en EM tittel i Fetch it debutant! Den siste runden var helt RÅ!

Oppvarming søndag – konsentrert ….

Herreminjemeni så stolt jeg er!!!!!

De fleste dro hjem igjen på søndag, mens jeg og Trine – samt et par tyskere ble til mandag morgen. Det var godt å bare slappe av å ikke stresse videre. Lang frokost med gjengen. Vår plan var at jeg skulle kjøre Trine til flyplassen i Amsterdam så hun kunne fly hjem til mann og barn – mens jeg dro til Ruinerwold (eller hva det heter) til hytta som er leid for oss her. Vi skal nemlig gå VM i kreativ lydighet til helgen igjen – jeg og Vega. Akkurat nå er det bare veeeeldig godt å slappe av. Det var 25 grader i skyggen før kl var 10 …
Det var kjempetrist å slippe av Trine … 11 dager i telt – på tur gjennom Sverige, Danmark, Tyskland og Nederland. En fantastisk reise! Har kjent Trine nå i 28 år så vi kjenner hverandre godt .. hehe – kanskje litt for godt til tider, men det har gått ekstremt bra! Jeg drar mer enn gjerne på en sånn tur med deg igjen Trine! Kanskje ta med en kid eller to neste år?
Til og med det å ligge i telt har vært heeeelt ok! Bittelitt kaldt enkelte netter, men det var fordi det var hull nederst i soveposen – (den er laget slik) så jeg rakk å fryse på beina de nettene jeg ikke tok på med sokker. Ergo min feil 😉
Ikke akkurat «Monsen på tur», men dog like morro 😉

Latter, glede, tårer (over EM gullet og når vi sa hadet) og ekstremt mye morro gjennom absolutt hele turen.
Tårene satt derfor løst når hun dro hjem. Der var jeg lissom – heeeeelt alene i Nederland…
Men det går bra det og. Fant bungaloven (campingplass) – fikk handla og gått tur med bikkjene. Her er det Tv (ikke at jeg skjønner hva de sier da…) stue, 3 soverom, bad og do – internett er det også (fikk ikke riktig kode før i dag, men dog) HER skal jeg kose meg <3
Det går en 5 km løype inne i skogen her med «innlagt hundebadepause» også, men tar den ikke før til kvelden igjen. AAAALT for varmt på dagtid. Vi har emigrert inn i stua hvor det er litt svalere. Kjekt å få jobbet litt også. Svare på mail å planlegge litt kurs.
KOOOOS på tur!!!

Ja, også sov jeg faktisk til 0930 i dag…! Da hadde Valborg fått nok 🙂

Neste oppdatering kommer etter helgens VM – vi har 1 mål for øye da dette er vårt første virkelig store mesterskap i en gren vi startet april i fjor.